zaterdag 13 februari 2021

Spruitjes

Zoals de trouwe lezer dezes wellicht opgemerkt heeft kook ik graag vanaf een aantal kooksites. De dagen dat ik de kookbeurt heb zoek ik daar ‘s ochtends een recept, maak ik een printje en dat leg ik op het aanrecht. Van de telefoon of de iPad af koken is misschien milieuvriendelijker, maar dat vind ik niets. Vette vingers op het schermpje. 

Vandaag vroeg Bobby bij de afwas - waar dat receptje nog lag - of ik het misschien zou bewaren, zo lekker was het. Maar dan moet je daar weer een ordner voor aanleggen. Misschien is die ordner een idee hoor, maar de recepten die ik buitengemeen lekker vind zet ik op het blog. Die vind ik onder de tag ‘koken’ terug. 

Het was ovenschotel-met-romige-spruitjes. Eerst aardappelen kokken en de spruitjes. Spekjes uitbakken, paprika erbij, spruitjes erbij, kruidenkaas (light) erdoor roeren. bij. Daarop aardappelpuree, en daarop geraspte kaas. En dan in de oven. Tout simplement. En lekker!


Geen opmerkingen: