vrijdag 19 februari 2021

Pittige jambalaya

De hele week ben ik al in the mood voor rijst en vandaag maak ik een ‘pittige jambalaya’, een Caribische afgeleide van paella. Kip (150 gr) aanbakken, beetje chorizo (50 gr) erbij, ui en knoflook, paprika’s en bleekselderij, blikje tomaten, rijst, bouillon. Aan kruiden zitten er cajun-kruiden door, Worcester saus en beetje tabasco. Bobby vindt het behoorlijk pittig, iets té. Zelf vind ik het juist lekker pittig. 

We vragen ons af waar die pittigheid vandaan komt en wat er eigenlijk in de cajun-kruiden zit. Daar moest ik namelijk een eetlepel van gebruiken. We bestuderen mijn potje AH-cajun kruiden en wat blijkt: diverse pepers, maar opmerkelijker is dat meer dan 50% van die kruiden zout is! Oplichters. Er bestaan ook potjes natriumarme cajun kruiden. Dat u het weet. 

Geen opmerkingen: