woensdag 20 april 2022

Amsterdamse Bos

Ik wil naar het Amsterdamse Bos. Af en toe heb ik dat, dan wil ik naar het Amsterdamse Bos, liefst vanaf Bovenkerk. Zou er nog een kans zijn dat de Bloesemtuin nog bloeit? Of is dat al voorbij? De Japanse kers in de Beatrixlaan achter ons bloeit nog wel. Er is weer van alles veranderd. Ik parkeer er altijd bij een soort pannenkoekenrestaurant, maar ik word ineens een heel eind omgeleid wegens een nieuw aangelegde bussluis. Achteraf had ik wel mijn oude route kunnen nemen want de bussluis is precies bij het restaurant, en je kunt er nog steeds van beide kanten komen.

Het Amsterdamse Bos is zo heerlijk. Al bijna een eeuw oud. Veel bomen met geschiedenis. En daar bij Bovenkerk zijn veel poelen in het bos. Duister water. Wandelaars met honden. De bloesemtuin is helaas al uitgebloeid. Er zitten nog wel wat groepjes mensen onder de bomen maar die zijn denk ik ook een week te laat.

Geen opmerkingen: