woensdag 27 april 2022

Papierwerk

Omdat ik binnenkort 65 word verandert er administratief weer het een en ander. Als werkzoekende boven de 60 kun  je op enig moment ná je WW een kleine IOW-uitkering krijgen. Daar moet je het maar mee zien te redden. Een echte armoedeval. Als je je hypotheek, je zorgpremie, je autoverzekering, je telefoonrekening en je ANWB hebt betaald is het op. Het is mijn eer te na, maar goddank heb ik Bobby achter de hand. 

Vanaf mijn 62e bleek ik recht te hebben op een prepensioentje van een werkgever van weleer die toen nog van plan was mij op enige moment de VUT in te zenden, o die goeie oude tijd, maar dat was toen. Nu pikken ze bij het UWV dat natuurlijk meteen in. Een paar honderd euro per maand. Foetsie. Vonden ze zelf ook heel naar voor mij, zeiden ze toen ik navraag deed, maar daar had de politiek nu eenmaal toe besloten. Vrij stiekem, voegde de UWV-medewerker er ook nog aan toe. Ik besloot toen maar me erbij neer te leggen, je kan er toch niets aan doen.

Nu krijg ik een schrijven van de betreffende pensioenfonds over dat prepensioentje: dat dat stopt op mijn 65e. O jé. Dus ik naar de UWV-site om dat door te geven. De UWV-site loopt al een halfjaar vast, zodat je allemaal dingen niet kunt zoals je sollicitaties doorgeven (verplicht!!) en overleggen met je contactpersoon (mag alleen online). Enfin, nu moet ik ook weer allerlei dingen uploaden die ik niet heb wat ik wel heb weigert die te uploaden. Grr. Dat UWV, daar wil je niet mee te maken hebben. Die beschouwen elke uitkeringsgerechtigde bij voorbaat als een fraudeur. Net als de Belastingdienst. 

Vanochtend moed verzameld en gebeld. Eerst alle nummers waar ze mogelijkerwijs om zouden kunnen vragen op een briefje gezet en dan met de moed der wanhoop. Het eind van het liedje was dat ik maar een brief moest sturen per post met de brieven die ik wel heb. Ze maakt er vast een notitie van..

Geen opmerkingen: