donderdag 11 juli 2013

Groene gazpacho

Afgelopen zondag loop ik op een barbecue iemand tegen het lijf die ik al lang niet gezien en gesproken heb. De stelsgewijze afspraak die we over en weer altijd in het vooruitzicht stellen komt er maar niet van. Eén op één afspreken gaat een stuk makkelijker. Kom mórgen, zeg ik, of dinsdag, of donderdag! 

Het wordt vandaag. En zo sta ik ineens gróene gazpacho te draaien, met komkommer, groene paprika, bosuitjes, avocado, knoflook, olie en azijn. Mmm! Dit is wel dé manier om het werk los te laten. De 'soep' staat nog in de koelkast op te stijven, maar ik kan hem nu al aanbevelen! Al dan niet met garnalen. Ik doe mét. 

In de beschrijving op de site van Allerhande staat dat één portie 810 kcal is. Dat kán toch niet? Zit dat allemaal in die ene avocado? In dat handje garnalen?  Of bedoelen ze kilojoules? Het is dan ook niet waar. 1 avocado is ca 224 kcal; 1 ons garnalen is 100 kcal. Dus samen is dit oergezonde voorafje hoogstens 200 kcal. 

Geen opmerkingen: