donderdag 25 juli 2013

Sleepless

Al sinds zondag slaap ik nauwelijks. Ik denk dat het van de hitte komt, dat het slapen niet goed wil, maar nu lees ik in de wetenschapsbijlage van het het Parool een stuk over de invloed van de volle maan op de nachtrust. Komkommertijd? De maan is inderdaad prachtig. Ik vind t eigenlijk best leuk in de nacht, hoe verder in de nacht hoe koeler, en dan die oneindige onwezenlijke eindeloze tijd voor jezelf... Ik ga wat op de bank, op het balkon, spelletje op de iPhone, nog een comedy

In zijn boek over engelen voert Anselm Grün ook de Engel van de Slapeloosheid op. Waarom slaap je niet, vraagt hij. Wat zit je dwars. Wat zou je het allerliefste willen? Hoe kun je daar komen? En al pratend met de Engel zou die slapeloosheid zomaar van je af vallen. 't Is wel een troostrijke gedachte.

Geen opmerkingen: