maandag 27 november 2017

Here’s That Rainy Day


We hadden twee collega’s van Bobby op bezoek. Een van hen is muzikant, trompettist. De ander is historicus en stadsgids. Ze werken heel nauw samen in hun horeca en techniek. We hebben het over van alles en nog wat  en opeens kijkt trompettist naar mijn eenvoudige elektrische Yamaha-piano met op de standaard het nummer ‘Caravan’ van Duke Ellington. O! Zegt hij enthousiast, speel! Ik heb een boek met absolute beginners-zettingen: Jazz! I Can Play That, dat ik andere beginners echt kan aanbevelen. Nee, natuurlijk speel ik niet.

Nu ik een avond alleen thuis ben speel maar weer eens alle nummers uit het boek, ‘Caravan’, ‘Bernie’s Tune’, ‘Fly Me To The Moon’ en ‘Here’s That Rainy Day’ dat wel erg toepasselijk is vandaag. Het is al lang geleden dat ik jazz speelde. 


Geen opmerkingen: