Mijn bril werkt niet meer zo goed, letters dansen, ik moet een nieuwe. De vorige keer in 2020 kwam ik na een lange zoektocht terecht bij Specsavers, waar ik het montuur van mijn voorkeur vond.
Nu heb ik weer last met lezen. De vorige keer zei de brillenverkoper dat dat kwam omdat ik mijn bril schoonmaakte met afwasmiddel, dat de coating daarvan slijt. Dus sindsdien maak ik de brillenglazen schoon met zachte handzeep, omdat ik die brillenpoetsdoekjes verpakt in aluminium verpakkinkjes milieuonvriendelijk vind.
Toen ik in 2020 een nieuwe bril zocht was ik eerst naar het hippe en prettige Ace&Tate gegaan, maar die bleek niet samen te werken met zorgverzekeraars. Eigenlijk scheelde de prijs uiteindelijk nauwelijks iets, en toen ik het montuur van Specsavers het mooiste vond (middelste plaatje) toen werd die het.
Dus nu ga ik eerst maar naar de Specsavers. Ogen laten meten, monturen passen, prijs vragen. Een bril met varifocale glazen (montuur à €149) kost €519. En daar gaat dan die €100 van de zorgverzekering van af. Die €100 krijg je eens per 3 jaar. De vorige keer was november 2020.
Ook even de zorgverzekering contacten of ik alweer recht heb op die €100 uit de aanvullende verzekering. Inloggen met DiGiD, ik kan mijn polis wel vinden en mijn facturen, maar niet een antwoord op de vragen over de aanvullende verzekering. Na veel volhouden en aandringen krijg ik een medewerkster die uit kan vinden of en dat ik er recht op heb. Ja.
Morgen wellicht terug naar Ace&Tate.
Bobby vraagt: ‘Heb ik misschien ook wat in te brengen?’ Maar ja. De vorige keer zei hij bij elke optie: ‘Ja, die kán. Ja die kan óók. En ja, díe kan óók.’
Geen opmerkingen:
Een reactie posten