donderdag 13 juli 2023

Bril

Na  voor de zekerheid ook nog een bezoek aan de hippe brillenwinkel Brillenliefde waar Elly was geweest mag Bobby mee voor de finale keuze bij Ace&Tate. Brillenliefde is me iets te excentriek. 

Eerst weer een oogtest. Deze opticien vraagt of ik vaak mijn hand boven mijn ogen houd om mij tegen fel licht te beschermen, ja dat doe ik, en hij stelt vast dat ik last heb van beginnende staar. Het is nog niet erg, maar het gaat over een paar jaar wel erger worden. 

En de nieuwe brillenglazen worden een halve punt sterker. Dan moet het voorlopig weer goed komen. 

We beoordelen nog een keer de door mij voorgeselecteerde monturen en we zijn het helemaal eens: het wordt de Morris Large. De onderste. Lichte brillen staan mij niet. En de bril moet niet te zwaar zijn. Ik wil ook geen excentrieke bril. Beetje groot, beetje aanwezig, beetje vriendelijk. En nu maar hopen dat-ie over een week klaar is.

Geen opmerkingen: