zaterdag 1 juli 2023

Oogst

Het is dan niet meer zo warm: droog is de aarde nog wel. Kurk. Dus toch maar weer alle planten gieteren. Het is alweer dagen geleden dat ik er was. Heerlijk zo ‘s avonds op de tuin; er is bijna niemand. Het buitenhek is na 18u op slot, ik voel me er wel veilig. 

Maandag heb ik het gras nog getrimd, dus het ligt er allemaal netjes bij. Het is leuk om ze allemaal langs te lopen. De gele courgette groeit als een speer en ook de pompoen begint enorm te worden. Die heb ik geloof ik niet genoeg ruimte gegeven. De druiven en de bramen beginnen zich te vormen, en ook een paar appels. De sla is mooi, maar de andijvie en de spinazie zijn helemaal doorgeschoten. De tomatenplant die ik in Harmelen kocht ontwikkelt enorme langwerpige tomaten. Nog wel lichtgroen. Die kunnen er wel uit. Ik zet er nog een boerenkooltje in dat thuis nog op het kweekplankje stond. Tegen beter weten in, want alle kool wordt hier opgevroten. En als ik weer thuis ben hoor ik op het Journaal dat het zaterdag gaat regenen. 

Geen opmerkingen: