maandag 17 juli 2023

De grastrimmer

De grastrimmer doet het ineens niet meer. De draad is op. Een grastrimmer is een wonderlijk elektriek apparaat (op accu) waarbij een nylon draad heel hard in het rond draait en daarmee gras afsnijdt. Ik kan niet goed snappen hoe dat draadje op gaat. Maar goed, het is op. Dus ik naar de Hornbach voor een nieuwe spoel met draad. Er zijn diverse filmpjes op YouTube die uitleggen hoe eenvoudig het vervangen van de spoel is. En ook dat die spoelen nogal duur zijn (bij Hornbach twee voor 12 euro) en dat je ook alleen de draad kunt vervangen. Dan is het veel betaalbaarder.

Tante Riek en de techniek, zei Marg vroeger altijd al. Ik heb er gewoon geen talent voor. Bobby heeft het te druk om dit even op te lossen (is mijn indruk) en om Reenske helemaal van Amsterdam over  te laten komen… dat voelt ook wat bezwaarlijk. Dus vandaag is het YouTube-filmpjes kijken over de grastrimmer. Ik heb al wel geleerd dat een onderwerp - als ik er een aantal filmpjes over zie - me dan langzaam maar zeker steeds een beetje vertrouwder wordt. Het slot van het liedje is dat ik de spoel zelf vervang en dat-ie het weer doet. Goedzo.

Ik neem ook nog zes bietjesplantjes en zes plantjes kropsla mee van Hornbach. Kijken of ze onze vakantie overleven. 


Geen opmerkingen: