zondag 9 juli 2023

Buienradar

En ook erger ik me aan de Buienradar. Met dit te warme weer snak ik naar koelte en regen en kijk ik - op zoek naar verlossing - nogal vaak op de weer-app en de buienradar. Bij anderen vind ik dat ergerlijk, als ze zich voortduren door de weerapp laten leiden, want meestal klopt er niets van. Ik vind dat je gewoon de dingen moet laten komen zoals ze komen en naar de lucht moet kijken. 

Vanochtend om tien uur lees ik over code geel en oranje en zie ik dat er om elf uur een eerste buitje gaat vallen, Yes! dus ik snel de parasols naar binnen gebracht en voor die tijd boodschappen doen. Maar de zon blijft onbarmhartig schijnen en het is buiten alweer 30 graden. Kijk ik op de buienradar, blijkt die bui van 11 uur helemaal Nederland niet aan gedaan te hebben en over de Noordzee weggedreven. Nu is het wachten wat de bui van 17.30u gaat doen.

Geen opmerkingen: