donderdag 13 juli 2023

Appelmoes

Mijn nieuwe verhaal voor het Park over de Appelmoesmaakster staat online. Na het geharrewar ben ik weer aan de gang gegaan. Er is nu de intentie om de website te verbeteren en een om van de verhalen een boekje te maken, dus nu ga ik weer door. 

Alles gaat traag. Het zal zeker nog wel een jaartje duren. Na de vakantie zullen we een lijstje maken van wie zeker niet in het boekje mogen ontbreken. Volgens de ambtenares met wie ik werk is een daarvan is de alleroudste vrijwilliger. Eigenlijk wil ik geen (oude) mannen meer portretteren, want er staan al zoveel mannen in. Er moeten meer vrouwen in. Maar bij de meeste initiatieven staan mannen aan de wieg en zitten ze in het bestuur. Dus ik moet actief naar verhalen van vrouwen zoeken. Net als in de jaren tachtig.

Nu heb ik een dame gevonden die Stiltewandelingen in Het Park organiseert. Die zal ik eens aanschrijven. 

Het artikel:

Het gesprek:

Geen opmerkingen: