zaterdag 8 juli 2023

Mocktails

De Bayerische Freundin heeft drie Beierse logees te logeren en ze drinken mocktails bij de tapasbar aan de Oudegracht. Het is ook veel te heet om iets anders te doen dan amechtig onder een parasol rond te hangen en sterk gekoelde drankjes drinken. Mocktails zijn alcoholvrije cocktails. Héél erg lekker. Die van ons bestaat uit tonic, rood fruit en Tanqerai 0.0. Dat laatste is een alcoholvrije gin. 

Ik kom dus van brillenwinkel Ace&Tate aan de Lijnmarkt waar mijn telefoon het door oververhitting begeeft. Het is weer 35 graden in de schaduw. Maar in mijn keuzeproces is de telefoon onmisbaar.  Dus eerst zit ik een kwartier in de kelder te wachten tot mijn telefoon afgekoeld is en het weer doet. En dan komt de enige winkelbediende melden dat ik weg moet omdat hij wegens omstandigheden de winkel een uur gaat sluiten. Wel heb ik vastgesteld dat ze hier de brillen binnen 24 uur kunnen leveren, voor €25 meerprijs. En alle multifocale brillen kosten bij hen €350. Zonder onderscheid. Dat is fijn om mee te wegen want het slechte lezen komt dus door versleten brillenglazen. Hoe sneller een nieuwe bril hoe beter.

De brillenscore  bij Ace&Tate:



Geen opmerkingen: