Hoe zit het nu met die auto van jullie, vraagt de trouwe lezer zich misschien af. Zaterdag andere halve week geleden hadden we hem weer uit IJsselmuiden opgehaald. Woensdag was ik naar Amstelveen geweest. Heen ging het als een zonnetje maar op de terugweg meende ik wederom een vleug benzine te ruiken. Of verbeeld ik me dat nou, rapporteerde ik aan Bobby. Hij ging zaterdagmiddag einde middag even naar het tuincentrum in de buurt en rook toen onmiskenbaar benzine. Wéér was er weer een leiding lek.
Maandag overleg met de autodealer te IJsselmuiden, die diep zuchtte en voor het eerst uitsprak hoe erg hij het vond voor ons. Wat is er toch aan de hand? Bobby heeft nu een afspraak gemaakt met de Mazda-dealer in Maarssen die nog dieper gaan onderzoeken wat er aan de hand kan zijn. En als het dan niet lukt willen we ons geld terug, heeft hij gezegd. Maar de inzet is om het zo op te lossen dat niemand het schip in gaat.
Eerst is gisteravond de ANWB weer geweest om het nieuwe lekke slangetje te vervangen, zodat Bobby zelf naar Mazda Maarssen kan rijden. Vandaag heeft hij de auto daar afgeleverd. Hij staat vrijdag op hun planning, maar vandaag heeft een monteur er al even naar gekeken. Zijn theorie is dat de vorige Duitse eigenaar geprobeerd heeft om van alles op te voeren, om de snelheid te verhogen? En daarvoor onderdelen heeft vervangen zoals ze brandstofpomp maar misschien nog meer. En toen dat niet het gewenste effect had en problemen opleverde de auto naar Nederland verkocht heeft. Maar nu drie garagisten en twee ANWB mannen hebben gezegd dat ze dit nog nooit gezien hebben.
Wij snappen er niets van dat iemand die auto op zou willen voeren. Hij rijdt zo luxe en lekker, trekt snel op, maakt bijna geen geluid. Dat leenautootje maakte zoveel herrie dat je niet harder wilde dan 90 km. Bij de Mazda zit je zo op 120 km/u en moet je steeds weer terug naar 100 km/u. Waarom willen opvoeren? Maar ja die Duitsers rijden soms wel 180 km/u. Misschien had het met die wens te maken?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten