donderdag 25 september 2008

'I will not be sad in this world'

Vanavond liet Vink mij heel mooie melancholieke muziek horen. Het was een klank waarvan ik niet kon vaststellen of het een stem was of een fluit. Die bleek afkomstig van de duduk, een Armeens houten dubbelriet blaasinstrument, familie van de hobo. Bespeeld door de wereldberoemde Djivan Gasparian (1928). Nooit van gehoord, maar in vele combinaties te vinden onder andere op YouTube.

Maar ik hoef niet te orkestrale composities, ik wil alleen dat blaasinstrument. 'I will not be sad in this world' was de titel van de cd die ik hoorde. Nergens in Nederland te vinden, wel bij Amazon.com, maar als ik die bestelde dan duurde dat zo'n 18-32 dagen.

Uiteindelijk bleek de cd bijzonder snel via iTunes te downloaden. Echt muziek om bij op dat meditatiekussen te gaan zitten, dat ik overigens nog niet heb.

Geen opmerkingen: