maandag 24 december 2012

Binnenstebuiten

Mijn kapelletje is even mijn toevluchtsoord. Voor we ons in het verkeer storten met tassen vol kerstboodschappen op weg naar Delft en Maassluis kijk ik naar het raam met veel binnen en buiten, en luister ik naar het religieuze repertoire van de Kings Singers.

Als ik straks misschien ergens anders woon, bijvoorbeeld aan De Klop, heb ik dan deze sfeer nog wel? Bobby houdt van bleke stilte, en mijn stilte is bont. Het uit zich bijvoorbeeld in de gordijnen. En wie zijn lampen gaan het winnen? En wie zijn koffiekopjes? Wat voor vloer nemen we dan? Toch geen laminaat? En al die boeken, gaan die samen in één bibliotheek of in twee? En waar moet mijn bastel-kast? Dat getob probeer ik in het kapelletje een beetje in te dammen, stil te krijgen.

Geen opmerkingen: