donderdag 20 december 2012

Conversation Dinner

Het is gewéldig, het Conversation Dinner bij Books & Bubbles. Er komen uiteindelijk maar zes deelnemers opdagen, maar dat maakt niet uit. We krijgen allemaal een plaats toegewezen en brengen de avond door met lekker eten en drinken en een menulijst met onderwerpen/levensvragen die we gaan doornemen. 

Mijn gesprekspartner van de avond is een 32-jarige jongen/man, een mooi fel type, knap, charmant, beetje kinky. Ik ben minstens zo oud als zijn moeder. Volgens mij denken we allebei even O help! Maar dat is totaal ongegrond. Hij blijkt behoorlijk met zijn leven overhoop te liggen. Vrouw kwijt, carrière kwijt, zelf kwijt. 

De gesprekken gaan over de liefde, angsten, leermomenten. Iedereen is volgens mij volkomen eerlijk en open.  Open, weerloos. Er wordt geen vertrouwen beschaamd. Het is intens. Heel mooi. Voor zover ik af en toe even afgeleid ben en flarden gesprek om mij heen hoor gaat het veel over dat men de voortdurende economische benadering van het werk en het leven beu is en anders wil leven. Vrij, open, liefdevol, niet oordelend. 

Het kost moeite ons los te scheuren, maar na drie uur gaan we allemaal weer ons weegs. Iedereen is van plan volgende keer weer te komen. Grappig hedendaags slot-ritueel: we worden ter plekke Facebook-vrienden. 

Gevoel achteraf: zulke ontmoetingen geven je even heel veel vertrouwen in het leven en de mensheid.

Geen opmerkingen: