donderdag 13 december 2012

Bus 22

Bus 22 is verplaatst. Bus 22 is sinds ik in Oost woon een van mijn lievelingslijnen: als je geen zin in eindeloos fietsen hebt kun je in ruim een kwartier op het Centraal Station zijn. Hij nam altijd wel een ommelandse route, maar stopte wel vlak bij huis. Met de vorig jaar aangekondigde bezuinigingen op het openbaar vervoer was het te verwachten dat die laatste haltes opgeheven werden.

Vanwege Bus 22 heb ik een interview in café Kobalt aan het Singel waar Bus 22 ook stopt. Nu moet ik eerst 11 minuten lopen naar de eerste halte. Dat is even schrikken. Het is een verbétering, beweert het GVB.

Ik discussieer erover met een dame op de bushalte, en die zegt ook: het is een stuk langer lopen, jammer voor mensen die slecht ter been zijn, maar - zegt zij - het is wel snéller. Je bent in een vloek en een zucht op het Centraal. Ik ben dus toch op tijd. Mijn afspraak is zoals verwacht te laat.

Geen opmerkingen: