zondag 30 december 2012

Hoogcultureel

Het klinkt allemaal bijzonder hoogcultureel, realiseer ik mij, al dat museumbezoek, en dat is het natuurlijk ook, maar het heeft ook een aardse kant. Museumbezoek is gebed in uren slenteren en rondkeutelen door een vreemde stad. Straatjes en winkels kijken.

Halverwege dit uitstapje naar Amersfoort stapt Jo in, die ook van rondhangen houdt. We kijken etalages, passen schoenen en laarzen, praten het leven bij in een bijkans middeleeuws etablissement en eindigen bij het Vlaamse frietkot. Overmorgen beginnen de goede voornemens.

Per 2013 ga ik minder uren werken en zal ik de woensdag vrij zijn. Mijn dag-voor-mijzelf. Mijn droom is dan naar het strand of naar een museum. Maar doelloos rondzwerven door een stad behoort natuurlijk ook tot de mogelijkheden. O! Ik kijk ernaar uit. Mijn eerste vrije woensdag is 2 januari!

Geen opmerkingen: