zondag 2 december 2012

Wanderweg

De Wanderweg van de Warsberg naar Saarburg is 1,2 km. Een stuk zigzaggen en een stuk recht naar beneden, door kale wijngaarden. Prachtige uitzichten. Zou je dat wel doen, vraagt Bobby licht bezorgd, want naar beneden is één ding, maar daarna moet je weer omhoog.

Er is hier een kabelbaan, maar die is vanwege het laagseizoen niet in werking.

Ach, zeg ik, dat zien we dan wel weer.

Het is echt geweldig hier. Saarburg met zijn grote hoogteverschillen, zijn middeleeuwse vakwerkhuizen, een diepe klaterende waterval, veel leuke winkels, een kerstmarkt...

Maar die terugreis. Die haal ik inderdaad niet. Ik strand bij de kabelbaan. Boven, dat wel. Ik heb mijn best gedaan. Daar mag Bobby me halen met de bolide. Ik ben driedubbelverheugd als rmijn eigen sluwe koplampen oplichten in de late schemer.



Geen opmerkingen: