vrijdag 21 december 2012

Van de blauwe knoop

Hoe heet jouw antibioticum? vraagt Inge. Ik heb geen idee, zeg ik. Ik kan dat echt niet onthouden. Als veearts kan zij zich dat niet voorstellen. Al die rare farmaceutische namen zijn voor haar gesneden koek. Maar goed, even het doosje erbij gepakt en we kunnen antwoord geven.

Mijn antibiotica heet doxycycline. Dat moet ik maar liefst 21dagen slikken. Ik heb al drie weken geen slok wijn gehad vanwege geen zin, maar nu mag ik neem ik aan met die 21dagen doxycycline nóg drie weken geen alcohol. Wel heel heilzaam, maar vanavond zit ik er een beetje doorheen en wil ik graag een glaasje. Nergens in de bijsluiter of op internet staat het niet MAG, hoogstens dat het de werking KAN verminderen. Laten we dan maar één glaasje onverantwoord doen.

Geen opmerkingen: