zaterdag 1 december 2012

Saarburg

We zijn gearriveerd. Vier uur rijden vanaf Utrecht, zeggen ze, maar zo is het niet als je onderweg gaat een kopje koffie gaat drinken en/of een hapje lunchen. Lunchen doen we in Prüm. We komen ook langs Bitburg, en Echternach, ik zie een afslag Bernkastel-Kuhes... Er liggen in deze streek al vele herinneringen.

Oud wijngebied hier. Bij Trier komt de Saar in de Moezel. Te Trier waren de Romeinen. Ik zal me verdiepen in de materie. Bij Trier hebben we vandaag een enorme file. Alle verkeer moet de Römer Brücke over om de stad in te komen of te passeren en blijkbaar is het landschap daar te krap voor.

Ik heb het huisje ingericht, de bedden opgemaakt, de boekenkast ingericht.... Nu mag ik op de bank. Bobby is een supermarkt zoeken en boodschappen halen. Er is hier niets, nog geen zakje thee!

Geen opmerkingen: