zondag 30 december 2012

I'll have to say I love you in a song

Zijn inmiddels verslaafd aan de Top 2000 a Gogo. Kijken naar de herhaling om 23.40 uur. Wat je er ook op tegen kunt hebben (te druk, te snel, gasten mogen geen zin afmaken), het is één grote bubbel van gedeelde vreugde over muziek. 

We hebben zoals altijd weer wonderlijke gesprekken over de helden van Bobby's tienerjaren: the Kinks, the Byrds, Credence Clearwater Revival. 'Wat vond jij daar dan van?' vraagt Bobby steeds indringend. Ik vond daar niks van. 'Rare jongens', is steevast mijn antwoord. Dat ik Status Quo wél leuk vond is dan weer een verrassing.

In zijn hart is Bobby een soort muziekprofessor à la Leo Blokhuis en graag draait hij na afloop van de Top 2000 a Gogo uit zijn immense cd-verzameling liedjes voor mij. Pas als hij 'I'll Have To Say I Love You In A Song' van Jim Croce draait realiseer ik mij dat het allemaal eigenlijk wel heel ontroerend en romantisch is.


Geen opmerkingen: