woensdag 26 december 2012

That's what friends are for

Heerlijk afsluitend kerstetentje. Klein. In mijn eigen huis met vertrouwde vrienden.

Nu Mutti er niet meer is was er geen familie-eten meer. Misschien is dat alleen dit jaar, we hebben tenslotte nog maar kort geleden met zijn allen haar graf ingewijd. Ik weet ook niet of familie-kersteten altijd een succes is, er vibreert veel verleden mee in familiale kring.

Al jaren geleden heb ik een jaarlijks kerstetentje met vriendinnen ingesteld, klein, intiem, hoogstens zes, want de vriendinnen, die zijn de familie als je geen gezin hebt. Dat is altijd zo gebleven.

Toen Bobby in mijn leven kwam mocht hij ook twee personen uitnodigen en ik wat minder vriendinnen. Het gezelschap wisselt elk jaar, maar Will en Gijs zijn vaak van de partij. Ik vind 't heel heel heel fijn.

Het eten is heerlijk, er wordt ontspannend geconverseerd, we doen een spelletje.... 'De vibe was goed', sms't Will na afloop.

Geen opmerkingen: