vrijdag 9 oktober 2015

Oorverdovende stilte

Ik ben op Hof Zevenbergen te Ranst, provincie Antwerpen. Het is 21 uur, we zijn zoals dat het 'de stilte ingegaan'. Dit is nog eens afkicken. 

Het was een bonte Luciewaardige tocht hier naar toe, in de nieuwe bolide met twee vreemde dames als passagier. Ik wilde niet helemaal over de snelweg, de TomTom zei dat je over Antwerpen moest, maat daar staat de Ring altijd verpletterend vast. En dus reed ik via de toeristische route: van Breda over de provinciale weg recht naar het Zuiden. Over de N14. Prachtige zonnige herfstdag en dan door al die wondere Vlaamse dorpen. 

Zullen we uitstappen en op een terrasje? Maar nee, we waren op weg naar een Stilteretraite. Ik weet hoe fijn die stilte is, wordt, maar daar ben ik nu nog even niet.

Geen opmerkingen: