woensdag 7 oktober 2015

Zo auto zo vrouw

Ik heb alles gedaan: mijn Deel 3 gevonden, mijn pinlimiet verhoogd en de verzekering op het nieuwe kenteken gezet. Vandaag gaat het ervan komen. De nieuwe bolide. Ik ben best een beetje zenuwachtig, app ik aan J. Dat ik de misser van het jaar heb gekocht. Ik had toch ook die 2000 euro aan reparaties kunnen doen in mijn oude bolide. 

Laatst trof ik iemand die dat wel deed. Wat de deskundigen ook zeiden. Het is tenslotte maar een opvatting, hoeveel je uitgeeft aan een auto. Als je tweedehands rijdt heb je altijd reparaties. Er zal altijd wel weer een onderdeel stuk gaan. En dat is ook zo bij nieuwere tweedehandsjes. Je kan ook leasen voor honderden euro's per maand, dan heb je dat niet.
J. heeft voor een mooie nieuwe degelijke leasebak gekozen, van alle gemakken en snufjes voorzien. 'Ik vind de Celica stoer, leuk, excentriek, avontuurlijk, grappig, relativerend,' app ik haar. 'En dat ik dan af en toe met iets als een kapotte dynamo langs de weg sta, dat is dan maar zo.'
'Zo vrouw zo auto. Men is haar auto', appt zij terug. En dit alles voor het slapen gaan.

Geen opmerkingen: