zaterdag 31 oktober 2015

De voortuin

De buren rechts pakken vandaag hun buitenruimte aan. 'Zet vrijdagavond je bolide maar even weg', waarschuwen ze. 'De stratenmakers komen zaterdag al om 07 uur.' 

Zij hebben voor hun tuin - voor en achter - uiteindelijk ook voor voornamelijk bestrating gekozen. Oranjegeelrood, heel vrolijk. Maar eh... Ze zouden toch een vlinderstruik? Nu zijn Bobby en ik ongeveer de enigen in de straat met een groene 'voortuin'. 

Toch houd ik koppig vast aan mijn eigen interpretatie van de buitenruimte, ook al ben ik de enige. Want de voortuin is - zeker in deze tijd van het jaar - de enige plek waar tot ver in de middag de zon vol op valt. Hier geniet ik in zonnige weekenden urenlang de koffie en het krantje. Goed voorbeeld doet goed volgen, hoop je dan maar.

Einde middag stelt de buurman me gerust. Hun stratenmakers hadden het niet helemaal goed begrepen. Ook in ons buurvoortuintje komen twee baantjes aarde en groen.

Geen opmerkingen: