donderdag 1 oktober 2015

Groen

De buurman een paar huizen verderop, met wie ik in de 'parkwerkgroep' zit, stuurt een link naar een Huisje Boompje Beter-app, waarmee je kunt checken hoe klimaatbestendig je woont, ofwel hoe je met het groen in je tuin en je woonomgeving omgaat, hoe met het water, en hoe met de warmte.

 Ik vind zulke dingen altijd een beetje belerend, maar aan de andere kant: ik ben wel een grote groenliefhebber en zou willen dat iedereen in de buurt daar in dezelfde mate aan meedeed. Het maakt een buurt prettiger als er veel en mooi en divers groen is. Maar dat is niet vanzelfsprekend. Betegelen is enorm in. Dat is niet goed voor de afwatering van een wijk. Er komen soms overstromingen van. Ik vraag me af hoe je mensen die niet willen tuinieren overhaalt dat wel te doen. 

De groentest levert mij 34 punten op. Zo mis ik nog een regenton. Maar dat kan niet, want de waterafvoer gaat direct de grond in. Maar verder doen we het best goed. 


Geen opmerkingen: