vrijdag 5 mei 2017

Aandacht

De cadeautafel vraagt aandacht. Ik heb zoveel cadeaus gehad, waar zal ik in godsnaam aanvangen? Eerst zet ik maar eens de vrolijk gedecoreerde maar toch ook oerdegelijke blauwe fietstassen die ik van Zus1, Zus2 en Zwager1 gehad heb op mijn Trek. Dan begin ik met het envelopje met daarin een velletje papier met bloemzaadjes: 'Grow Your Thoughts'. Het papiertje met zaadjes moet in een schaaltje met daarop een centimeter aarde. Maar niet nadat je een wens op het papiertje geschreven hebt. Ik heb geen zin om na te denken en schrijf zo de woorden: 'Rust, Aandacht, Concentratie'. 

De zaadjes hebben elke dag een beetje water nodig. Niet te veel, niet te weinig. De aarde moet een beetje vochtig blijven. Dit vind ik echt een leuk cadeautje. Diep ook. Om te groeien hebben dingen liefde en aandacht nodig. Alles. It's up to you.

De rest van de dag gaat op aan aandacht. Aandacht voor zaken die steeds blijven liggen. De cursus-tuin bestuderen op groei en onkruid. Rabarber oogsten in de Springertuin die gegeten kan worden. Een leuk recept kiezen en maken, met gele rijst en witte kool, paprika en in oosterse kruiden en kokosmelk gemarineerde kip. 

Geen opmerkingen: