zondag 7 mei 2017

Huilende mannen

Marco, de vader van Liam, heeft een heel groot tv-scherm. Hij heeft Bobby uitgenodigd om Feijenoord-Excelsior te komen kijken. En ik mag natuurlijk ook mee. Hij heeft zo'n Fox-Sport-abonnement: onbeperkt voetbal kijken. Omdat het vanmiddag dé finale wedstrijd is en het daaarna afgelopen zal zijn vind ik het een goed idee. Stiekum ben ik natuurlijk nog steeds voor Ajax, en hoop ik dat Excelsior wint. 

Daar zitten we dan verwend te worden door de familie Liam. Doorgaans zijn zij voor FC Utrecht, maar vandaag toch ook wel voor Feijenoord. In de pauze mag ik Liams kamer zien, waar veel voetballiefde uit spreekt. Het zit zo: als de mensen van wie je houdt van voetbal houden, dan vind je dat best, en een belevenis. 

Bobby is best een beetje van slag na de nederlaag van Feijenoord. 'Moet je huilen?' roept Liam, 'moet je huilen?'

Geen opmerkingen: