woensdag 10 mei 2017

Lidmaatschapsnummer

Parkeren betalen doe ik met een app van Yellowbrick via de telefoon. Via de ANWB. Ik ben daar doorgaans tevreden over, behalve als er iets mis gaat, want dan kom je in een woud van miscommunicicatie terecht. Het moet op te lossen zijn, het is me al een keer eerder gebeurd, herinner ik me, en toen ben ik er uiteindelijk ook uitgekomen. Mijn iPhone heeft een systeemupdate gehad en daarmee is hij mijn inloggegegevens van Yellowbrichk kwijt. Maar hoe?

Ik moet mijn lidmaatschapsnummer intoetsen plus mijn wachtwoord. Dat lidmaatschapsnummer zou op de ANWB-factuur moeten staan. Alsof je ANWB-facturen bewaart. Wel heb ik een lidmaatschapskaartje van Yellowbrick, maar als ik het nummer dat daarop staat intik kent-ie dat niet met mijn e-mailadres. Het is 18.05 uur en ze zijn telefonisch gesloten. De ANWB telefoonlijn is nog wel bereiken, maar daar zeggen ze dat ik echt bij Yellowbrick moet zijn. Op hun site tik ik meerdere malen mijn e-mailadres in, zowel onder 'lidmaatschapsnummer kwijt?' als onder 'wachtwoord kwijt?' dan krijfg ik de melding dat er een e-mail naar mij verzonden is, maar er komt geen e-mail. Grr.

Nee dat is niet helemaal waar. 's Avonds om 23 uur komt dat  antwoord. Zomaar. Uren later dus. Nu werkt het weer.

Ik ga toch bellen over dat afwijkende nummer op het lidmaatschapskaartje. Want dat ergert mij. Na tien minuten in de wacht krijg ik een meisje aan de lijn die tegen mij praat alsof ik een achterlijke gladiool ben. 'Nee natúúrlijk is dat nummer op uw kaartje niet uw lidmaatschapsnummer. Dat is uw káártnummer.' 'Is dat logisch?  Moet ik dat snappen? Weten?' 'Ja natuurlijk', antwoordt ze beetje geirriteerd. 'Als lid kunt u meerdere parkeerkaartjes hebben.' 'Maar bij de ANWB zeiden ze ook dat het lidmaatschapsnummer op het kaartje stond', pruttel ik nog wat. 'Dan hebben ze dat bij de ANWB niet goed begrepen.'

Loslaten, Lucie Theodora. Loslaten.

Geen opmerkingen: