zaterdag 27 mei 2017

Stuk

Mijn TomTom heeft het begeven. Hij doet helemaal niets meer. Hij gaat gewoon niet meer aan. Zo dood als een pier. Al een paar weken. Het oplaadsnoer was aan zowel de kop als de staart gaar, er staken allemaal metaaldraadjes uit. Dat leek me de oorzaak. Vorige week haalde ik dus een nieuw oplaadsnoer, maar toen deed hij nog niets.

Er zijn altijd dingen aan de hand met mijn TomTom. Als hij het doet ben ik er zeer zeer zeer tevreden mee, maar als hij het niet doet... zoals het updaten aan de laptop is altijd een ramp. Tegen de tijd dat je hem hysterisch  uit het raam op straat kapot wilt gooien doet-ie het ineens toch. Tegen Bobby kan ik er niet over zeuren, want die is tegen de TomTom. Hij vindt dat dat we op papieren kaarten moeten (kunnen) rijden. Dat vind ik ook, maar als je in je eentje rijdt is de TomTom wel érg makkelijk. Als hij het doet, tenminste. 

Nu heb ik twee weken op de navigatie van de telefoon gereden. Nichtje raadde me dat aan, maar ze zei erbij dat het wel een beetje gevaarlijk is, want hij ligt zo naast je op de stoel. De TomTom zit op je voorruit geplakt. Misschien bestaat er ook zo'n plakding voor de iPhone, maar die heb ik nog niet gezocht. Laat staan gevonden. Dus rijd ik nu op de stem van Google Maps. Maar die geeft rare aanwijzingen. Ik oriënteer me liever op beeld dan op een stem. Heel onrustig.

Dinsdag kwam ik langs een ANWB-winkel en besloot ik een nieuwe TomTom te kopen, de verkoopster wilde hem echter niet verkopen. Ik moest de mijne eerst maar eens resetten. En als dat niet lukt de helpdesk bellen. Moet je net mij hebben. Alles wat er met resetten en helpdesks mis kan gaan gáát bij mij ook mis. Voor het resetten moet je de aan/uit-knop minstens 30 seconden indrukken. Minstens. Hoe lang moet je dat volhouden als hij na 30 seconden nog niets doet? Hij moet minstens opgeladen zijn. Geldt dat ook als je hem aaan de laptop hangt? Hij doet nog steeds niet. Ik durf die helpdesk niet te bellen uit angst day zo'n meisje zegt: 'Maar hij zou het móeten doen' en dat je na een half uur onbegrip en irritatie over en weer dan eindelijk toch maar een nieuwe TomTom gaat kopen, wat ik vorige week had willen doen als niet die verkoopster ... enzovoort.

Geen opmerkingen: