zaterdag 20 mei 2017

Schema's

Het moestuinieren begint mij geheel te overwoekeren. Heb ik al verteld dat het Parkplan voor het Plantsoen voor ons huis (er is nog niets gebeurd, nog niets te zien) een hoge vlucht heeft genomen en het er nu naar uitziet dat we plots 14 moestuinbakken voor de deur lijken te krijgen? O ja, in de aflevering van 6 mei: Park.

Als alles doorgaat gaat alles al begin juni los. Nadat ik beloofd had dat ik de bakken zal gaan beheren. Buurman Jeroen doet ook mee. We hebben gezegd: in principe gaan de bakken verdelen onder de buren, voor de gemeenschapszin, maar als niemand wil (dat zou heel goed kunnen) dan onderhouden wij ze. Hand op ons hart. De gemeente moet de buren nog informeren. Wij hopen dat die dit net zo leuk vinden als wij!

Om het gevoel van overwoekerd te worden te beheersen ben ik al de hele dag doende de materie onder de knie te krijgen. Ordnung. Overzicht. Bij de Read Shop koop ik tabbladen  om in mijn bloemetjesordner een systeem te krijgen aangande het groen in mijn leven. Daarin zitten nu de tabbladen 'Eigen tuin', 'Moestuincursus', 'Niftarlakepark', en 'Zaaikalender (vanaf juni)'.

En een schema waarin de de planten in de 14 bakken kunnen invullen. Uit alle zaaikalenders op internet heb ik lijstjes samengesteld welke groenten en kruiden en fruit men in de maanden juni - september kunt zaaien danwel planten en in een nieuw overzicht gezet. Nu moet ik kiezen welke zaadjes ik ga kopen en welke planten ik bij de gemeente wil bestellen. Als dat mag. Ik ben al bijna ze ver. Wat is dat leuk, jezelf bijscholen via de leerwerkmethode..

Geen opmerkingen: