maandag 23 april 2018

Bloemetjes

Met Zus1 lopen: weer de Lambertskade (dat pad van Vreeland naar Oud-Loosdrecht). Dat pad verandert per week enorm. Het groen schiet uit de bomen en struiken, het bloesemt als een gek. 

Zo ziet bloemetjes fotograferen er uit. Prachtige uitgebloeide paardenbloemen. Nu al uitgebloeid?

Zus1 heeft heel veel meer kennis der natuur dan ik. Zie ik een mooi blozend eendensetje, weet zij dat dat ‘smienten’ zijn. Zij ziet ook zo het verschil tussen 'boerenzwaluwen/  en 'huiszwaluwen'. Dat ik laatst geschreven had dat ik daar een 'jan-van-gent' had gezien, dat kon ècht niet, dat moet een 'aalscholver' geweest zijn. Nu ik het google: zij heeft gelijk. Ze weet ook het verschil tussen 'waterhoentjes' (rode snavel) en 'meerkoeten' (witte snavel). En ze roept dingen als: kijk ik hoor de tjiftjaf. Ik kan nog heel veel leren.

Geen opmerkingen: