maandag 2 april 2018

Bosanemoontjes

Zus&Zwager1 komen Zweeds eten. Bobby heeft alweer bijna 3 jaar geleden beloofd Zweeds voor ze te koken omdat ze zo voluit geholpen hadden bij het schilderwerk. Nu is het zover. Zullen we eerst een wandelingetje naar Oud-Zuilen maken, stel ik voor, langs mijn nieuwe ‘seizoenstuin’? O ja leuk, reageert Zus1, en dan wil ik ook heel graag bosanemoontjes zien, die in groten getale hier in de buurt schijnen te groeien.

Ze stuurt wat foto’s van een zussenwandeling van drie jaar geleden, van Zus3 in Maarssen naar ons in Zuilen. Van de foto’s kan ik niet opmaken waar het precies was: Vechtenstein? Kasteel Zuilen? Groenlust? Bos Zuilen? Ik google me rot, maar kom er niet achter. Volgens mij sterven al die resten van landgoederen hier van de bosanemoontjes. Dat klopt, maar het druilt te veel. De bosanemoontjes zijn nog dicht en laten deze druuilerige eerste april hun kopjes nog hangen. 

Geen opmerkingen: