donderdag 12 april 2018

Copper gold

Met Hani501 neem ik het leven door, zoals het thema 'avonturen'. 'Wat is avontuurlijk? Ik vind mijn blog avontuurlijk', zeg ik, 'durven schrijven over alle triviale zaken die je bezig houden.' Zij bevestigt de voortdurende aanwezigheid van trivialiteiten en ijdelheden, waar je anderen doorgaans niet van op de hoogte stelt, en dat dat leuk is om over te lezen, want zo herkenbaar. 

Neem de verhaallijn ‘natuurlijk rood haar’. Ik laat het plaatje zien dat ik vanochtend al in elkaar geknutseld heb. Over dit onderwerp heb ik al veel geschreven. Veel te veel, als je het mij vraagt. Het laatste jaar wat minder, omdat ik mijn haar hazelnoot-bruin ben gaan kleuren. Het mooie rossige kopergoudblond was bijna nergens meer te koop, er was alleen nog hysterisch knaloranje (‘copper burst’) en dat stond me niet meer, vond ik. 

Nu waren Bobby en ik onlangs met zijn zus en zwager te eten bij onze Griek ‘t Dikkertje. Ik kom daar regelmatig, want hij is mijn lievelingsGriek. Zegt de Griek tegen Bobby: ‘U komt hier wel vaker hè?’ ‘Jawel’, zegt Bobby. ‘Maar ik kom hier veel vaker dan hij’, sputter ik. De Griek geeft geen blijk van herkenning. Dat ben ik niet gewend. Ik ben gewend dat men juist mij herkent, ben met mensen uit eten geweest die het opviel, dat alle obers mij kenden. Dat kwam natuurlijk van dat oranje haar. En nu dit! Ben ik onzichtbaar geworden? Bobby vindt het ook onbegrijpelijk.

Het moet van dat hazelnootbruin komen, besluit ik. De kleur staat goed, daar niet van, maar het is nogal onopvallend. Ik moest maar weer eens langs het Kruidvat om te checken of ze het haarkleuraanbod alweer eens vernieuwd hebben. En ja, er is een nieuwe kleur ‘copper gold’.

Het kost uren voor je zeker weet wat het effect is, want na het verven (10 minuten) en intrekken (30 minuten) en uitspoelen (10 minuten) moet het ook nog uren drogen, maar hier ben ik wel tevreden over. Met dit ‘copper gold’ ben ik weer rossig-rood. Zoals God het bedoeld heeft.

Nu maar hopen dat de Griek me over een tijdje wel herkent?

Geen opmerkingen: