dinsdag 17 november 2020

De brillenqueeste

Vanwege de opmerking bij mijn zorgverzekering (met aanvullende verzekering) dat je bij de SpecSavers (en anderen) een hele bril gratis krijgt moet ik wel opnieuw op onderzoek uit. Ik heb ooit gezworen nooit meer bij de Specsavers te kopen, vanwege hun agressieve marketing en onware beloften. En dat ze aan upselling doen. Je met lage prijzen naar binnen lokken en je dan overtuigen van duurdere opties. Maar ja, je wilt ook geen dief van je eigen portemonnee zijn.

Eerst maar eens kijken of er een montuur is dat ik wil, voor ik verder alles uit ga vragen. En dat is er. Het is soort van paars gevlamd en het staat nogal pittig. Zoals we van mij gewend zijn.

Wat kost-ie mij? Betaalt de verzekering? Wát betaalt de verzekering? De bril in kwestie kost €619. De verzekering betaalt €149 voor het montuur en €150 voor de multifocale glazen. Maar als ik goede/de béste glazen wil moet ik €300 bij betalen. Het upsellen begint. Want wat ik ‘gratis’ krijg dat zijn minimale heel erg nare glazen waarbij ik bij het lezen steeds mijn hoofd heen en weer moet bewegen. Zegt de verkoopster.

Dan weer naar Ace & Tate, waar de hele bril 298 kost en ik van de verzekering 50 euro terugkrijg. Dus dat is nog goedkoper. Zij hebben alleen maar allerbeste glazen, zeggen ze.

Dus nu is het kiezen tussen de paars gevlamde van de onsympathieke Specsavers en de Oceanbreeze van de sympathieke Ace &Tate. De pittige en de zachte Lucie. 

Geen opmerkingen: