zaterdag 21 november 2020

Led

Omdat de laatste maanden als ik wil lezen’s avonds bij mijn leeslampjes de letters voor mijn ogen dansen èn omdat ik bij voetbal kijken de voetballers niet meer van elkaar kan onderscheiden, ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe bril. Zowel veraf als dichtbij voldoet de huidige bril niet meer. En vandaag is de kogel door de kerk: ik heb een nieuwe bril gekozen en besteld. Hij komt over twee weken.

Er zitten nog gloeilampen in onze leeslampen. Daar is eentje van stuk en nu heeft Bobby bij de Praxis twee led-lampen gekocht. Warm White. En raad eens: het hele dansen van de letters is over. Dus was die hele nieuwe bril niet nodig. Nou ja, nog wel om de voetballers te onderscheiden. 

De optometrist vond het heel erg geestig dat ik dát noemde als klacht. Die had ze nog nooit gehoord.

Geen opmerkingen: