zondag 29 november 2020

Zondagse dingetjes

Zondagochtend. Op de bank lig ik tevreden naar zondagse muziek te luisteren. Elke zondag bij de koffie vraagt Bobby: ‘Mag ik een zondags muziekje op zetten?’ De helft van de zondagen heb ik het liever niet en dan voel ik me haast een bruut. Nu is het goed en vredig. De Tallis Scholars staan op.

Ik heb uitzicht op de amaryllis in een wax-voet, die eindelijk uitkomt, en twee pluche beestjes. Het egeltje kocht ik in de Biesbosch en het wild zwijntje in het winkeltje bij de Saarbocht. Beestjes ter troost. Lisa de dochter van Colette houdt ook erg van pluche beestjes en zou daar met haar 10 jaren een beetje te oud voor zijn. In deze zin mag ik een rolmodel voor haar zijn. 

Vorig jaar had ik een kerstkaart getekend met dit egeltje erop. Bij Tante Miek (97) in Den Haag staat die nog steeds op de salontafel, zó lief vindt ze hem. Kan ik dat dit jaar evenaren?


Geen opmerkingen: