zondag 22 november 2020

Kun je nog zingen

Dirigenten die maandelijkse inloopkoren organiseren zijn natuurlijk ernstig gedupeerd door Corona. Ook zij. Van een aantal ben ik op hun nieuwsbrieven geabonneerd, zodat ik altijd weer weet wanneer de volgende koordag zal zijn. Ik ga eigenlijk nooit. Zo is er het Zondagse Inloopkoor ZinGes in de Utrechtse muziekschool Parnassia. Ik ben daar een keer geweest, 2017, maar het was in een laag zaaltje met een systeemplafond, en het haalde het niet bij de inloopkoren die ik in Amsterdam bijwoonde in én de Lutherse Kerk én in het Concertgebouw. De entourage doet ook wat aan de beleving.
 
Maar ik krijg nog steeds zijn nieuwsbrieven. Nooit opgezegd. En vandaag valt er een nieuwsbrief in de bus met vijf canons en vijf links naar YouTube-filmpjes waarin hij met zijn cursisten de nummers instudeert. En het verzoek om een vrijwillige bijdrage. Hij zit op een kamer met zijn piano en zijn camera ons toe te spreken en zijn best te doen. Hij doet het goed, maar het is toch een beetje sneu. Ik heb alle nummers meegezongen en toen 5 euro overgemaakt.

Mijn bezoek in 2017:


Geen opmerkingen: