zondag 29 november 2020

Janice Teddy

Wat heb ik toch vaak gedoe met de wandeloutfit. Nèt niet de juiste jas en nèt niet de juiste schoenen. Nu weer begint het bovenleer van mijn op zich heerlijke lichte wandelschoenen uit te scheuren. Vrijdag in het Amsterdamse Bos in een diepe plas gestapt. Brr. Grr. 

Over de wandeljassen: enkele maanden geleden vond ik in Amstelveen een prachtige oudroze tussenjas, voor bij mooi fris lente- en herfstweer. En een knalblauwe regenwandeljas van de ANWB die waterdicht zou zijn. Nou dat waterdichte viel bar tegen, laatst in Saarburg. Twee uur druil hield hij echt niet. En hij was al zo blauw. Dus die is een beetje uit de gratie. Die oudroze is zo mooi en heerlijk dat Zus3 ‘m ook kocht, onder toestemming en de belofte dat ze hem niet draagt als we samen gaan lopen.

Nu ik heel binnenkort weer een wandeltweedaagse ga lopen, check ik elke dag de weer-app. Gisteren beloofde hij a.s. dinsdag nog zon, maar vandaag is de voorspelling 40% kans op regen. En het belooft ‘s nachts te gaan vriezen. Hu! De oudroze jas is vast niet warm genoeg en zeker niet waterbestendig. En die blauwe jas vertrouw ik ook niet meer.  

‘Zal ik een zeiljack voor je meenemen’, stelt Hani501 lief voor. Zij is tegenwoordig zeiler. Ja dat krijgt men als men in Heeg gaat wonen. Maar een zeiljack? Ik? Geel? Dat wordt weer helemaal Umdenken. Voorlopig vind ik online bij de winkel America Today deze lichtgroene (kleurnaam: cypress) Janice Teddy. Mmm, lekker teddy. Daar hebben wij in Utrecht maar liefst drie echte winkels van. Omdat de binnensteden dit weekend zo hysterisch vollopen met winkelend koopjesjagerspubliek ga ik pas morgen kijken.

Geen opmerkingen: