donderdag 4 april 2024

Accu gestolen

Het regent nogal deze ochtend en ik denk nog: zal ik met de bus naar de danscursus gaan? Maar nee, ik ben toch niet van suikergoed!

Als ik niet zo stoer was geweest was nu mijn accu niet gestolen. De accu van mijn fiets is dus gestolen terwijl ik danste. Zo te zien was het stelen niet echt moeilijk en is de accu (die er alleen met je fietssleutel af te halen zou zijn, dacht ik) er met een schroevendraaier uitgewipt. Zo'n kreng kost €599. 

Wat ontregelend allemaal. Eerst met die zware fiets in de regen tegen de wind in terug naar huis. Daar online aangifte doen bij de politie (via DiGiD) en alle papierwerk erbij zoeken. Aankoopbon fiets, aankoopbon nieuwe accu, verzekeringspapieren... Wel weer een ervaring rijker. 

De fietsenmaker is heel behulpzaam, maar kan verzekeringstechnisch pas wat doen als ik een definitieve aangifte heb. Wat ik nu heb is een voorlopige.  

Geen opmerkingen: