donderdag 18 april 2024

Dansen

Met de dansjuf praat ik nog wat na over de lessen. We vinden haar allemaal heel erg goed en leuk, maar ik heb toch wat gedachten die ik wil delen. Het is namelijk best moeilijk, al die pasjes, dus de lessen leiden niet tot een eenduidige vreugde. Zou het ermee te maken kunnen hebben dat wij van onze generatie in onze jonge jaren altijd geswingd hebben, los, vrij, blij?  Dat is dan ook mijn associatie of wens bij dansen, en niet dat ik in het gelid moet. Mijn vraag: of ze misschien een 'opdracht' kan verzinnen met vrij swingen.

Ze had een choreografie gemaakt op 'Proud Mary' van Ike & Tina Turner, maar die is zo uptempo dat ik niet goed mee kan komen. Dus vorige week had ik gevraagd of ze misschien iets op een langzamer nummer kon bedenken. Nu heeft ze iets gemaakt op 'Isn't She Lovely'  van Stevie Wonder. Ik vind het niet meteen gemakkelijker. 

Ze vertelt dat ze halverwege de dansopleiding overgestapt is naar de docentenopleiding omdat ze lesgeven het leukst vindt. Ze vindt de oudere doelgroep heel erg leuk, zegt ze, en er zit echt ontwikkeling in ons. We zijn heel serieus en leergierig, en dat is heel anders bij kindergroepen die vaak ongefocust zijn.

Ze vindt mijn verzoek interessant en gaat erover nadenken.

Geen opmerkingen: