maandag 1 april 2024

Tweede Paasdag

We kregen een bericht van xs4all dat we een nieuwe Fritzi!-router moesten bestellen omdat ze oude router nier meer ondersteund werd. Daarvoor moest ik een account bij KPN aanmaken, want mijn oude provider xs4all.nl is alweer jaren van KPN. Daar zie ik altijd tegenop, omdat ze bij mijn verhuizing van Amsterdam naar Utrecht negen jaar geleden een nieuw account voor mij hebben aangemaakt en sindsdien is het een ratjetoe aan inlognamen en wachtwoorden en is xs4all ook nog eens overgenomen door KPN. Maar als ik de helpdesk bel van xs4all (die natuurlijk gewoon van KPN is) dan staan ze me vriendelijk en behulpzaam te woord. Ik moet die nieuwe router aanvragen via mijn.kpn, dat zou heel gemakkelijk gaan. O god! denk ik dan, kan dat niet telefonisch? Het kan telefonisch. En als die router dan arriveert dan maakt Bobby  er gewoon een project van. Tweede Paasdag.

Behalve een Fritz!-router hebben we ook nog een Fritz!-wifi-versterker. Want ons huis is te groot. Het wifisignaal haalt boven niet. Bobby denkt dat we nu met die nieuwe router misschien ook een nieuwe wifiversterker nodig hebben en al snap ik er weinig van: ik denk van niet. Ik krijg gelijk. We krijgen de oude gelukkig weer aan de praat.

Donderdag besteld, vrijdag bezorgd. Ik heb eigenlijk geen idee wat die dingen doen en hoe ze werken. Maar ze moeten het wel doen, want anders doet niets het.

Het duurt een uur. Niets doet het meer. De vaste telefoon niet, de televisie niet, de wifi niet. En Bobby maar in de weer met handleidingen. En nu doet alles het weer. Diepe bewondering.

Geen opmerkingen: