donderdag 18 april 2024

De fietsverzekering

Wat ook wel weer boeiend is: de afhandeling van de diefstal van de accu van de e-bike twee weken geleden. Ik had aangifte gedaan bij de politie, na een paar dagen volgde er in de mail de 'definitieve' aangifte, wat betekent dat een agente ernaar gekeken had. Die stuurde ik door naar de fietsenmaker die de verzekering verkocht en fungeert als tussenpersoon. Ik bleef bij elk contact benadrukken dat het een nieuwe accu was bij een inmiddels vier jaar oude fiets.

Toen belde de fietsenmaker (terwijl ik bij her voetbal was in Breda) dat ik helaas maar €150 euro van de verzekering kreeg. Afschrijving ofzo was het argument. De accu had €599 gekost. Ik herhaalde nog maar eens: Maar het was een níeuwe accu! O ja, zei de fietsenmaker, dat is waar ook. Hij wordt ook een dagje ouder. De dag erop stond er 125 euro op mijn rekening. Een paar dagen later kreeg ik een mail van de verzekering dat ik €358 zou krijgen. Ook dat bedrag stond meteen op mijn rekening. 

En gisteren kreeg ik per post een brief van de verzekeraar dat ik €125 zou krijgen. Wat een zootje is het daar.

Geen opmerkingen: