woensdag 17 april 2024

Dekbedovertrek

Ik heb weer wat raars meegemaakt. Het zit zo. We hebben vier dekbedovertrekken op lit-jumaux-formaat en twee daarvan zijn onze lievelings-dekbedovertrekken en bij beide is de achterkant uitgescheurd zodat het dekbed er steeds uitfloept. In Duitsland hebben dekbedden vaak knoopjes, maar hier niet. Enfin, ik had bedacht dat ik mijn lievelingsdekbed (donkerrood) naar deTurkse kleermaker zou brengen om hem weer een stukje dicht te naaien en er (druk)knoopjes op te laten zetten. Daartoe had ik het overtrek in een plastic tasje in mijn fietstas gedaan. Maandag al, maar toen bleek de Turkse kleermaker gesloten. 

Vanochtend op de fiets naar tuincentrum Steck, waar wij tegenwoordig met de buurrtaxi kantoor houden. Wij chauffeurs zetten onze fietsen in het personeelsfietsenhok achter het pand. Dat stelt allemaal niet zoveel voor, het hek is gewoon open. Ik liet het plastictasje met daarin het al minstens tien jaar oude dekbedovertrek in de fietstas, fietstas dichtgeklikt. 

Blijkt als ik thuis kom dat plastictasje leeg. Iemand heeft in de ochtend in dat fietsenhok mijn minstens tien jaar oude lievelingsdekbedovertrek gestolen. Wie steelt er nou uit een plastictasje in een fietstas een minstens tien jaar oud rood dekbedovertrek???

Geen opmerkingen: