donderdag 29 december 2022

De tuin

Zo is de volkstuin nu. Nat en koud en zompig. Veel molshopen. In februari kreeg ik hem, dus het jaar is bijna rond. Zo zag het er ook ongeveer uit toen we er in kwamen. 

Eigenlijk ga ik vandaag alleen voor inspectie met betrekking tot het vocht. Is er water onder de vloer? Schimmelt het Perzische tapijt? Nee, het is wel vochtig maar schimmelen doet het (nog) niet. Wat wel schimmelt zijn de bamboe gordijntjes. 

En ik zou bollen poten, want dat moet in november-december, maar er is nauwelijks plek voor bollen. Eerst maar eens wat dode bladeren, dood gras en dode pluimen verwijderen, zodat er hier en daar weer wat aarde tevoorschijn komt is en ik een glimp zie van een mogelijk voorjaar ooit. 

Als ik de foto’s van het afgelopen jaar bekijk ging de zon weer schijnen in maart, en begon het grote bloeien en genieten eind april.

Geen opmerkingen: