Het hoesten gaat maar niet over, ik houd me dus maar gedeisd, met als gevolg dat de belevingswereld klein is.
De kerstkaarten gaan binnenkort bezorgd worden. Al die mailtjes waarmee zo’n bestelling gepaard gaat! We-hebben-uw-opdracht-ontvangen, we-gaan-ermee-aan-de-gang, we-hebben-de-opdracht-uitgevoerd, het-ligt-nu-in-ons-distributiecentrum, het-gaat-nu-uit-ons-distributiecentrum, het-ligt-nu-bij-Post.nl….
Ik herinner me nog van een vorige keer dat ik een mailtje van Post.nl kreeg: ‘Het pakje is nú bezorgd’, maar het was helemaal niet bezorgd. Dus ik bellen, bleek dat te maken te hebben met de bezorging door de gewone postbode. Als hij of zij het pakje in ontvangst neemt krijgt de klant die melding.
Nu krijg ik een mailtje met de afzender WeAreWuunder, dat mijn pakje er aan komt. En direct daaronder de tekst ‘Voorkom phishing. Controleer of het e-mail adres op post.nl eindigt.’ Dat doet het niet, het is een heel raar e-mailadres. Dus doe ik een mailtje naar phishing@post.nl én naar de Fotofabriek. Ik kan niet bedenken wie mijn kerstkaarten zou willen onderscheppen, maar men doet haar burgerplicht.
Eind van de middag een antwoord van de Fotofabriek, hoewel nog geen pakje. ‘Beste Lucie, dank voor je melding. Wuunder is ons verzendsysteem dus er is geen sprake van phishing. Excuus voor de verwarring.’
Zo houden wij onszelf en elkaar bezig in deze gedigitaliseerde wereld.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten