donderdag 6 maart 2008

Vespa in therapie (1)

Vespa is weer thuis - ze was uit logeren. We moeten weer even aan elkaar wennen, maar dat komt wel goed. Vespa en ik zijn al vele jaren samen. We hebben elkaar niet uitgekozen, maar het lot bracht ons samen en we moeten het met elkaar doen. Ze is heel lief, maar heeft diverse eigenaardigheden - zoals waarschijnlijk elke poes. Een van de vervelende dingen is dat ze náást de bak poept en pist als ik te lang weg ben. De bak staat uiteraard op een laag kranten.

Zwager Frips was erdoor gefascineerd en bracht mij in contact met ene Sonja uit Alphen aan de Rijn, die aan reiki doet en op de grond van een foto telepatisch met dieren kan communiceren. Zij wil wel met Vespa communiceren. Zo'n aanbod kun je natuurlijk niet weigeren - het levert alleen al een mooie blog op!

Bijgaande foto van Vespa had ik Sonja gestuurd. Ze had ruim twee weken voor nodig voor het consult. Nu vond ik in m'n mailbox een weergave van haar 'gesprek' met Vespa. Wel raar dat Vespa niet thuis was tijdens hun 'gesprek'.

Uit de mail van Sonja:

'Ik mag het contact aangaan van Vespa maar ze voelt bang en beladen.'
'Vespa voelt vrouwelijk aan.'
'Vespa komt over als enerzijds erg kritisch en anderzijds onzeker (help-me-ik-ben-bang). Bij het rechter achter onderbeen is er verzuring van een spiertje. Het linker voor voetje kraakt soms bij het rekken en strekken, bij het tepelen. Tussen de schouderbladen heeft ze op dit moment jeuk.'
'Vespa is erg intelligent.'

'Vespa voelt zich “teveel” en acteert hierin door het uiten van ongewenst gedrag, het plassen (want dan weet je zeker dat je echt ongewenst bent).'
'Vespa voelt zich niet echt een “Vespa” maar meer een “Ghislaine” of “Cherise”. Ik stel de naam Tessa voor. Dat is een zelfde soort naam maar staat voor daadkracht en stoerheid. Dat vindt ze ook een passende naam en kan zich hier wel in vinden.'
'Vespa is een erg gevoelig dier, waarschijnlijk is zij hoogsensitief.'

'Ik vraag Vespa of dat ze niet denkt dat als ze echt ongewenst zou zijn dat ze dat niet allang weg gedaan zou zijn met al het plassen wat ze doet? Ja dat is zo zegt Vespa en vindt het een eye opener, ze had er nooit zo over nagedacht.'
'Ik heb Vespa reiki op afstand gegeven i.v.m. de niet vloeiend samenwerkende organen en de emotionele issues waar ze mee kampt.'
'Na de reiki kon ik verder op het probleem ingaan met Vespa en wilde ze er ook echt over praten. De emotionele disbalans voelde ook sterk verminderd en beter in evenwicht.'

'Vespa geeft aan dat ze erg onzeker en gevoelig is en dat dat zich ook uit in haar beleving van ruimte.'
'Vespa wil koningin zijn en No 1 zijn.'
'Vespa gaat niet overdreven vechten etc. maar het is meer een soort zoals mensen hun wenkbrauwen omhoog zouden halen, zo van HALLO mij wordt hier niks gevraagd.'
'Vespa ziet duidelijk alle effort die haar baasje erin steekt, het is zonde en een beetje jammer want het is allemaal nergens voor nodig. Ze is liever alleen.'

'Ik bedank Vespa voor het
communiceren en vraag of als er nog meer vragen zijn of ik nog een keer contact mag leggen. Dat mag zeker.'

Was getekend: Sonja. Of ik 10 euro wil overmaken. En als ik vragen heb mag ik bellen.

Geen opmerkingen: